Kakva je situacija sa motociklima?
Ljubiteljima motora nije uživanje samo vožnja motociklom, već njima i motor predstavlja predmet kome posvećuju punu pažnju. U tom slučaju je potrebno promeniti ulje bar jednom godišnje. Većina motociklista godišnje ne pređe broj kilometara koji je potrebno preći da bi se ulje promenilo. sa tim u vezi, najbolje je ulje menjati u jesen, pred zimski period u kom se motocikl ne vozi i u proleće pred početak sezone. Ukoliko sa istim uljem pređete veći broj kilometara a i delovi su već istrošeni, može doći do štetnih spojeva koji vremenom mogu da oštete delove vašeg motora. Na jesen promenite ulje a akumulator odložite na neko toplo mesto.
Mineralno, polusintetičko ili sintetičko ulje?
Oznake na uljima: mineralno, polusintetičko ili sintetičko ulje se odnose na bazna ulja. Bazna ulja dobijamo iz sirove nafte. Motorna ulja su sastavljena od baznog ulja, 75 - 95% i dodataka koji im poboljšavaju kvalitet. Sintetička bazna ulja su ,,hemijski čista ulja,,. Ona imaju bolje karakteristike od mineralnih ili polusintetičkih baznih ulja.
Mešanje ulja
Prilikom zamene ulja uvek koristite u potpunosti ulje istog proizvođača, jednake viskoznosti, specifikacije i kvaliteta. Ukoliko je neophodno da dolijete ulje u motor a takvo ulje vam nije dostupno, sintetičkom ulju možete dopuniti i mineralno ulje a i obrnuto. Bez štete, motoru možete dodati i ulje različite gradacije i različitog proizvođača, ukoliko je odgovarajućeg kvaliteta. Ukoliko ste ostali bez ulja negde, što se kaže ,,Bogu iza nogu,, možete upotrebiti bilo kakvo motorno ulje. Motor ne sme da radi bez njega jer je to smrt za motor.